Søg i denne blog

lørdag den 30. september 2017

Strikket benvarmere

Strikket benvarmere.

Jeg har bare ikke strikket mønstret.

Jeg har brugt Cammello fra Lana Grossa. 70% uld og 30% kameluld. Garnet er helt fantastisk blødt. 








Jeg havde lidt problemer med at strikke rundt på strømpepinde, da det blev at se, hvor jeg skiftede mellem pindene. Prøvede diverse råd; stramme godt til og holde både den ene og den anden pind øverst og nederst, men det blev stadig at se. 
Fik et råd om at bruge magisk løkke, hvilket jeg fik prøvet af. Det gik bedre og overgangen mellem pindene er mindre synlig. Men det tog lidt øvelse.



Opskriften :

Strømpepinde nr 4 til rib eller rundpind nr 4 80 cm, hvis der strikkes med magisk løkke .
Strømpepinde nr 5 eller rundpind nr 5 80 cm, hvis der strikkes med magisk løkke. 

Garnforbrug: 150 g

Arbejdet er strikket på rundpind nr 4 med magisk løkke. 
Slå 76 masker op.
Strik 1 omg glatstrik. Sæt 1 mærketråd i beg af omg (= midt bagpå). 
Strik Rib 2 r/2 vr til arb måler 8 cm. 
Strik 1 omg ret samtidig med at der tages 16 m ind jævnt fordelt = 60 m. 
Skift til Rundpind nr 5
Når arbejdet måler 23 cm tages der 1 maske ind på hver side af mærketråden. 
Gentag indtagningen på hver 2½.cm totalt 6 gange = 48 m. 
Når arbejdet måler 38 cm skiftes der til rundpind 4. 
Strik 1 omg glatstrik Samtidig med at der tages 12 m ud jævnt fordelt –  60 m. 
Fortsæt med Rib 2 r/2 vr. 
Når arb måler 41 cm tages der 1 m ud i hvert vr-parti. 
Fortsæt med Rib 2 r/3 vr. 
Når arb måler 44 cm strikkes der 1 p glatstrik. 
Luk af.

Mit færdig resultat. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar